Alla inlägg den 10 november 2015

Av Nova Nykvist - 10 november 2015 21:42

Hej! Idag har det vart en ganska jobbig dag för mig:-/ första lektionen idag hade vi elevensval och då hade vi Maria som lärare oc det var ju roligt:-) men sen sa hon att vi skulle skriva en argumenterande text (tror det hette så)!! Och det är någonting man är för eller emot:-) och jag var taggade på det flr jag har väldigt enkelt att komma på texter oc det är jätteskönt;) men sen skulle Maria läsa upp en text som hennes dotter skrivit för något år sen och hon skrev att hon var EMOT rökning som är ett väldigt allvarligt ämne ändå:-( och jag började tänka lite och hon hade skrivit om vad konsekvenserna blev och hur dumt det är!! Och då började jag tänka väldigt mycket. För i just den stunden kom jag på att min kusin kanske röker och han betyder så mycket för mig och gör ett sånt dumt val:-( och dela dog min farmor flr några år sedan och det kan ha bror på att hon rökte. Och nu röker min pappa oxå:-( och det blev väldigt jobbigt men sen läste hon klart texten och då kom det värsta!! Då sa hon ungefär såhär " nu tänkte jag vi skulle kolla på en video som är cirka 2,5 min. Och den handlar om cancer och jag vet att det här e ett jobbigt ämne att prata om för några" och min ända tanke var bara NEJ:-((( jag vill inte!! Jag har så jobbigt att prata om det just av en anledning jag kommer till snart:-( men vi tittade jag jag mådde bara sämre och sämre och sen var den äntligen slut och mitt hjärta sprack:-(( jag börja få tårar i ögonen och sen orkade jag inte mer efter att Maria sagt att vi kunde börja skriva!! Jag ropade på henne och frågade om jag kunde få gå ut och hon sa bara med snälla röst varför?? Och då sa jag vara det här är jobbigt (och då kom tårarna) dom här ämnena:-( då sa hon bara är det så och hon var lugn med en snäll röst. Då nicks jag bara och så sa hon gör det så kan vi prata lite!! Och det gjorde vi och då sa jag att min farmor dog förmodligen av att hon rökte:-( och sen dig min morfar av cancer för inte så länge sen:-( och alltså jag börjar nästa gråta bara av att skriva det här:-( men jag fick hjälp av henne och sen skrev jag en jättebra text:-) och sen var det bara en vanlig skoldag typ;-) men em sak att på tisdagar har vi musik oxå och jag frågade vår musik lärare då om han kunde spela Titanic låten på piano och så spelade han den för nellie och mig:-) och den var så fin sp någon gång kanske jag kommer sjunga den med han när han spelar<3 men sen har det vara varit En vanlig dag:-) men nu är jag trött så jag ska gå och lägga mig snart så godnatt allesammans<3

Av Nova Nykvist - 10 november 2015 07:53

Godmorgon på er<3 nu sitter jag i bilen påväg till skolan och jag kan någ inte berätta vad vi ska göra idag men det får ni veta sen men vi höra då bye<3;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards