Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Fredagen<3

Av Nova Nykvist - 29 november 2015 22:03

Hej jag delar upp det här i två delar så det inte blir så långa inlägg:-) men i fredags kom vi fram till horse showe och när vi kom fram leta vi efter våra platser och sen efter vi hittat dom gick vi lite på mässan:-) och jag kommer vissa bilder nu och skriva under dom! (Förlåt för suddiga bilder men är svårt att ta när dom rör sig)

Först i början var det väldigt mycket hopp och i lite olika klasser:-) och det var roligt att se alla höjder och hästarna och ryttarna såklart<3

Sen hade dom lita andra roliga tävlingar och utmaningar oxå;-) och här gör dom ervarv:) (stavning)

Och såklart var Pegasus med och han är sååå fin<3

Sen hade du en liten rolig cirkus med zebror (dom var egentligen fjordingar men var målade som zebror;-) och en kamel som hette Herman!! Sen var det mycket annat!! Den sista bilden på killen han red och sköt pilbåge på "tavlor" skit duktig:-)!

Sen kan man säga hände en väldigt sorglig sak men dom skulle tävla i fyrspann och svenskarna var först!! Dom var väldigt duktiga:-) men när dom kommit över mållinjen och sen stannat så lägger sig hästen filur ner för att somna in!! Han lägger sig och sitter fortfarande fast i sina kompisar men många som jobbade kom snabbt och tog av han sakerna men han bara ligger där!! Sen kommer dom med en grej så man inte ska se vad som händer!! Men innan dom ställde iför så gjorde en kille hjärträdning elr med man ska säga!! Men filur tog sina sista andetag där och dog:,-( det var hemsk att Se men ambulansen kom fort och dom bar in honom och åkte iväg med han för att kolla vad felet va:,-( och jag började bara gråta det var såååå hemskt att se:,-( men han var ändå 23år gammal och hade tävlat hela sitt liv och han fick avsluta livet med det han tyckte var roligast:,-( #vilaifrid och det var så sorgligt för sen satte dom på adels låt halo och det blev mörkt och då tände alla Sins ficklampor på mobilerna och det var så fin:,-(<3

Men det var rätt snabbt över och då kom Lorenzo med sina hitta hästar8-) det var så coolt. Han var så duktig och hans hästar med:-)!!

Och sen avslutades allt med en julshow med många roliga saker!! Men det var såklart många mera saker och jag var på mässan många gånger:-) men mina kompisar var oxå där med sina föräldrar så vi gick lite oxå!! Men jag köpte var lite hästgodis i många smaker:-) men sen fick vi oxå autografer av två personer som jag kan vissa imorrn:-) men det var verkligen väldigt roligt där<3 och snart kommer det mera<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nova Nykvist - 5 december 2015 12:40

Heej!! Förlåt flr att jag inte bloggat på hela veckan men har varit väldigt trött och sen har jag gjort massor med saker:-(! Men nu iaf ska jag. Berätta om i onsdags till idag:-) i onsdags så var jag i skolan som vanligt och sen efter skolan so är va...

Av Nova Nykvist - 29 november 2015 22:13

Nu så ja igår gjorde vi inte så mycket!! Vi fixade lite juligt bara!! Men idag var jag i stallet och idag var vi där extra tidigt för vi skulle träna innan ridgrupperna:-) och det gick väll helt okej hästarna var bara lite pigga:-) men sen så longske...

Av Nova Nykvist - 27 november 2015 07:37

Godmorgon nu nu ja så ska jag till skolan en liten stund och sen så kommer mamma och hämtar mig ich sen åker vi till horse show 2016 jaaaa änklingen...

Av Nova Nykvist - 26 november 2015 21:45


Heej ridlektion gick så himla bra och jag är så glad han var skit duktig och han klarade galopperna fint oc han sprang inte efter dom andra så duktig...

Av Nova Nykvist - 26 november 2015 16:07

Hej!! Skolan har varit bra idag och så jag har inte så mycket att säga om det just nu!! Men det jag vill prata om! Jag vet att min kompis Corre (kolla upp hennes blogg Misscorre) har prata om det här på sin blogg men jag vill oxå ta upp det!! Al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards